رباتیک و هوافضا

اسپیدکنترل در پهپاد – جلسه سیزدهم

به نام خدا

اسپیدکنترل – جلسه سیزدهم

اسپیدکنترل در کوادکوپتر ها وسیله ای برای کنترل دور موتور ها توسط فلایت کنترلر می باشد . سه سیم خروجی اسپیدکنترل به سه سیم موتور براشلس متصل می شود و سه سیم ورودی آن ( قطر این سیم ها نسبت به سایر سیم های اسپیدکنترل کمتر می باشد ) به خروجی های فلایت کنترل وصل می شود و در نهایت دو سیم دیگر آن به باتری متصل می شود .

اسپیدکنترل ها در هواپیما های الکتریکی نیز کاربرد دارند . در هواپیما های الکتریکی معمولا اسپیدکنترل مستقیما به رسیور رادیوکنترل وصل میشود .

نکته قابل توجه در انتخاب این قطعه جریان قابل تحمل این قطعه است که بر روی آن نوشته میشود . در شکل زیر میبینید که بر روی آن ۴۰A نوشته شده است که نشان دهنده این است که حداکثر جریانی که میتواند تحمل کند ۴۰ آمپر میباشد . برای انتخاب اسپیدکنترلر باید ابتدا به جریان موتور مورد نظرمان که در دیتاشیت آن نوشته شده است توجه کنیم و اسپیدکنترل خود را با توجه به آن انتخاب کنیم . مثلا اگر حداکثر جریام موتور ما ۲۰ آمپر باشد میتوان گفت باید یک اسپیدکنترل ۲۵ آمپر انتخاب کرد ( یک اختلاف ۵ تا ۱۰ آمپری ) .

بیشتر بخوانید...  هدایت خودکار ربات های پرنده - جلسه هشتم

 

speed control

 

در شکل زیر نحوه اتصال اسپیدکنترل ها ، موتور ها ، باتری و فلایت کنترل NAZE32 را برای یک کوادکوپتر می بینید .

 

speed control to flight controller

 

نحوه اتصال اسپیدکنترل در هواپیما :

 

bldcwiring

 

 

نکته قابل توجه این است که برای عوض کردن جهت چرخش موتور می توان جای دو سیم از سه سیمی که به موتور براشلس وصل می شوند را عوض کرد . مانند شکل زیر :

 

speed control to brushless

 

پایان جلسه سیزدهم – تا جلسه بعدی خدانگهدار

دیدگاه‌ها (0)

*
*